دانلود کتاب “دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی”

کتاب نایاب “دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی” شاهکار پژوهشی امیل بنونیست با ترجمه روان بهمن سرکاراتی می‌باشد. کتاب فوق، نسخه‌ای نایاب و نفیس، چاپ سال ۱۳۵۴ خورشیدی است که توسط کاربران ارسال شده است.

دین ایرانی بر پایه منابع یونانی امیل بنونیست

معرفی کتاب دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی

کتاب دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی به بررسی کیش زرتشتی و دیگر ادیان ایران باستان، اعم، مهرپرستی و زروان‌گرایی و دیگر عناصر مزداپرستی، در نوشته‌های چهار مورخ بزرگ یونانی: هرودوت، استرابو، پلوتارک و تئوپمپیوس می‌پردازد. این کتاب در اصل بازنویسی متن چهار سخنرانی از بنونیست درباره ایران و دین زرتشتی می‌باشد که در سال ۱۹۲۶ میلادی در دانشگاه سوربن فرانسه انجام یافته بود.

کتاب حاضر پژوهشی است مبسوط برای بازشناسی ادیان ایران باستان و دین زرتشت، بر پایه نوشته‌های بازمانده از مورخان و دانشمندان یونان باستان نظیر هرودوت، استرابو، پلوتارک و… که توسط ایران‌شناس بزرگ، امیل بنونیست منتشر گردیده است.

دین ایرانی

بخشی از پیشگفتار

این کتاب بازنویسی متن چهار سخنرانی است که به سال ۱۹۲۶ میلادی در دانشگاه سوربن ایراد شد. علت دیرکرد انتشار آن تا امروز، مشکلات شخصی بوده است. سخنرانی‌ها به همان‌گونه که بودند، بی‌کم‌و‌کاست چاپ می‌شوند.

هدف از این خطابه‌ها در فصل نخست به صورت کلی و جامع منعکس شده است. چون هدف از این بررسی‌ها، آن‌چه که در گفته‌های مورخان یونانی آمده است، بود، لذا من از ذکر موارد شخصی خودداری کردم و به همان‌چیزهایی که لازم بود پرداختم.

واژگان و نام‌های شرقی آن‌چنان که می‌بایست، آوانویسی شده‌اند. همچنین نام‌های اوستایی را به شکل صحیح آن‌ها با کمک اسناد تاریخی بازنویسی کرده‌ام. …

فصل‌های کتاب

  1. پیشگفتار مولف
  2. آگاهی‌های کلی
  3. هرودوت
  4. استرابون
  5. تئو پوپئوس و پلوتارک
  6. نتیجه
  7. یادداشت‌های مترجم
  8. فهرست‌ها

امیل بنونیست کیست؟

امیل بنونیست شرق‌شناس سرشناس فرانسوی است که در سال ۱۹۰۲ میلادی زاده شد و تا سال ۱۹۷۶ میلادی زندگی کرد. او یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین دانش‌پژوهان و مستشرقین عصر ماست که در زمینه‌های خاورشناسی، ایران‌شناسی و زبان‌شناسی استاد بود.

موضوع اغلب مقالات بنونیست، جنبه‌های مختلف فرهنگ، تمدن، ادیان و زبان‌های ایرانی است و در این میان به جامعه‌شناسی ایران باستان، پژوهش در فرهنگ آریایی و همچنین تحقیقات در منشا آریایی‌ها (هندواروپایی‌ها) نیز پرداخته و خدمات شگفت‌انگیزی را به جامعه جهانی مبذول داشته است.

از جمله دیگر پژوهش‌های ارزشمند این محقق فرانسوی می‌توان به مطالعات و مقالات بی‌بدیل او در زمینه شناخت ادیان فراموش‌شده‌ی مهرپرستی، مانوی و زروان‌گرایی نام برد.

Benveniste was born in the Ottoman family of Syria. His father sent him to Paris to undertake rabbinical studies, but after receiving his bachelor’s degree, he left Robin’s school and enrolled in école Pratique des Hautes. There he studied under Antoine Millet, a former student of Saussure and Joseph Wendris, and completed his degree in 1920. After Milt’s death in 1936, he was selected as a comparative grammar chair at the French College of French in 1937. He kept his chair at College Two, France until his death, but spoke in December 1969, after suffering a stroke that brought him Aphasic early in the year as the first president of the International Association of Sign Studies. This anthropology was chosen and remained nominally until 1972. Benveniste died in a nursing home in Versailles at the age of 74..

دانلود کتاب نایاب دین ایرانی بر پایه متن‌های معتبر یونانی

دانلود کتاب دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی را به پژوهشگران و دانشجویان تاریخ ایران پیش از اسلام و تاریخ ادیان و مذاهبو همچنین زرتشت‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم.

این نسخه از کتاب دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی که توسط کاربران ارزشمند کافه کتاب ارسال شده است، نسخه‌ای نایاب و قدیمی، چاپ سال ۱۳۵۴ خورشیدی می‌باشد. این کتاب بسیار با کیفیت بوده و علیرغم عمر دراز، از فونت و خوانایی مطلوبی برخوردار است.

دانلود کتاب ” دین ایرانی بر پایه متن‌های مهم یونانی “


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. حمید صادقی:

    خیلی کتاب خوبی است

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان