دانلود کتاب “کفرنامه کارو”

کتاب نایاب کفرنامه” دفتری ادبی از کارو دردریان نویسنده ایرانی ارمنی‌تبار است. کتاب کفرنامه شامل قطعات و اشعاری در قالب شعر نو و شعر سپید است و در حدود هفتاد سال پیش منتشر شده است.

کلمات کلیدی: کارو، کفرنامه، کفر نامه کارو، کارو دردریان، ادبیات معاصر، شعر نو، شعر نیمایی، دانلود کتاب، کتاب‌های نایاب، کتاب‌های قدیمی، PDF، کتاب رایگان کفرنامه کارو.

کفرنامه کارو

کفرنامه کارو مهم‌ترین و مشهورترین کتاب کارو دردیان شاعر معاصر ایرانی است.

نام اصلی وی کارپات دِردِریان می‌باشد. او نویسنده و شاعر ایرانیِ ارمنی‌تبار بود که در همدان زاده شد. کارو دوران کودکی و نوجوانی را در همدان، بروجرد و اراک سپری کرد و در جوانی به مراغه و سپس تبریز و تهران کوچ کرد.

از کارو کمابیش حدود ۱۰ دفتر شعر باقی مانده است. اما همان‌گونه که همه‌ می‌دانند، مهم‌ترین و مشهورترین اثر وی، کتاب کفرنامه است و اصلا همین کتاب کفر نامه باعث شهرت کارو گردید.

کارو اصلیتی ارمنی دارد و از اقلیت‌های ارامنه ایرانی است. او در شهر همدان پایتخت فرهنگی ایران و مهد تاریخ ایران زمین زاده شد و سپس در شهرهای مختلف زندگی کرد. آن‌‌گونه که همه اعضای خانواده وی تایید کرده‌اند، کارو دردریان عشقی بی‌اندازه به ایران داشت.

کتاب کفرنامه از کارو

کارو کیست؟

کارو دردریان در سال ۱۳۰۶ خورشیدی متولد گردید و در سال ۱۳۸۶ خورشیدی در سن هشتاد سالگی، زندگی را بدرود گفت و درگذشت. او از نخستین شاعران نسل نیمایی بود که در سبک «شعر نو» فعالیت می‌کرد.

نکته جالب درمورد کارو که اغلب آن را نمی‌دانند آن است که وی، برادر ویگن خواننده معروف سبک جاز بود و رابطه‌ای بسیار صمیمانه با او داشت. در میان خانواده دردریان این نکته کاملا تایید شده است که کارو و ویگن یک رابطه عمیق برادرانه داشته و بسیار همدیگر را دوست می‌داشتند.

از کارو چندین کتاب باقیمانده است که اکثر آن‌ها کتاب‌های شعر در سبک نیمایی و سپید هستند. درواقع کارو شاعر شعر نیمایی بود و کمتر به سرودن اشعاری به سبک‌های مرسوم کلاسیک می‌پرداخت. با این حال اشعار هجایی و کلاسیک نیز در میان آثار او بسیار به چش می‌خورد.

سروده‌های کارو دارای رویکردی انتقادی و برآمده از تلخ‌ترین حقایق در زندگی انسان مدرن هستند. مسائلی از قبیل فقر و تگدستی و تبعیض و نابرابری نقش اصلی در سروده‌های او را دارند.

کارو شاعری با روحیه حساس بود. با این حال و در عین لطافت و حساسیت، او دارای قلمی تند و تیز بود و اشعارش به صراحت لهجه مشهور هستند. باری این تمام ماجرا نیست و باید اذعان داشت که کارو در سرودن اشعار عاشقانه نیز تبحری شگرف داشت و اشعار و قطعات عاشقانه او بسیار دلکش و دلنشین می‌باشند.

Karapet Derderian, with the literary name Karo (born November 8, 1927 in Hamedan – died July 18, 2007 in California) was an Iranian-Armenian writer and poet. Rest in Peace. Charities & Socials.
.

نقد شخصیت و اشعار

شعرها و سروده‌های کارو، دارای درون‌مایه‌های انتقادی و بازتاب حقایق تلخ زندگی انسان‌هاست. معضلاتی از قبیل فقر، ظلم و جنایت در جوامع، جایگاه ویژه‌ای در میان اشعار این شاعر دردمند دارند. افزون‌بر این موارد، کارو با احساسی سرشار، خالق قطعات و اشعار و مفاهیم بسیار دلنشین عاشقانه است.  

از این‌ها گذشته، جسارت بیان حقایق با احساسی فوق‌العاده عمیق و با زبانی که برای توده مردم قابل فهم است، در کنار انتخاب موضوعات پر مخاطب و مورد توجه نسل جوان، از جمله دلایلی است که کارو را محبوب نسل‌ها کرده و او را با نسل‌های مختلف پیوند می‌دهد. به جرات می‌توان کارو را چهره آشتی‌دهنده‌ی بخش بزرگی از جامعه جوان ایرانی با ادبیات معاصر است. وی در مقدمه یکی از آثارش چنین نوشته است:

اگر هنر و حقیقت نمی‌وانند با هم زندگی کنند، بگذار هنر بمیرد. هنری که در برابر انسان مسئول ‏است و متعهد.

در دلیل گیرایی اشعار کارو باید به این نکته رسید که وی درد را زندگی کرد و از همین روی ازعار او دردناک است. او فیلم‌بازی نمی‌کند. قصد گول زدن مخاطب را ندارد. بلکه دردی را که زندگی کرده است بر روی کاغذ آورده است. از مصیبت‌های وارده به زندگی وی همین بس که بدانیم بیشتر اعضای خانواده و بستگان او در ماجرای نسل‌کشی ارمنیان توسط ترکیه، جان خود را از دست دادند. با آگاهی از این موضوع بهتر متوجه شکوه و گلایه‌های این شاعر دردمند از روزگار و زمانه می‌شویم.

Persian literature is a rich literature and Persian language is generally considered to be the language of poetry. This amazing literature, which has nurtured the likes of Saadi, Hafez, Molavi, Attar, Khayyam, and Ferdowsi for thousands of years, has reached a unique growth and development in the contemporary era and left wonderful poets in the history of contemporary literature. From Nima Yoshij and Sohrab Sepehri to Ahmad Shamlou, Bahman Ansari and Karo, each of them played a prominent role in the growth of Persian literature.

ویگن و کارو
برادران دردریان در جوانی. سمت چپ ویگن و سمت راست کارو

پاره‌ای از متن کتاب کفر نامه کارو

شب است و ماه می‌رقصد
ستاره نقره می‌پاشد
نسیم پونه‌ و عطر شقایق‌ها ز لب‌های هوس‌آلود زنبق‌های وحشی بوسه می‌چیند
و من تنهای تنهایم در این تاریکی شب…

خدایم آه، خدایم…
صدایت می‌زنم بشنو صدایم...

دانلود کتاب کفر نامه کارو 

کتاب حاضر، نسخه‌ای از کفرنامه است که توسط کاربران کافه‌کتاب در سایت بارگزاری شده است. این نسخه، نسخه‌ای تایپ‌شده می‌باشد. کتاب دارای کیفیتی خوب و فونت آن کاملا خواناست.

دانلود کتاب کفرنامه کارو برای دوست‌داران شعر و ادب  و علاقمندان به شعر نو (شعر نیمایی) مناسب است.

کفرنامه

تمام کتاب‌های موجود در کافه کتاب، توسط کاربران در این پایگاه فرهنگی و ادبی بارگزاری می‌شوند. این کتاب نیز از همین دسته است. تا جایی که بررسی گردید کتاب به صورت تایپی و دارای فونتی خواناست. فرمت کتاب PDF بوده و همچون دیگر کتاب‌های موجود در کافه‌کتاب در تمام پلتفرم‌ها اعم از کامپیوترها، موبایل‌ها و تبلت‌ها قابل استفاده و مطالعه می‌باشد.


  1. علی:

    هرکسی خدا را در وجود خودش پیدا می‌کنه. کارو کافر نیست عزیزم او هم مثل دیگر انسان‌ها، خدایش را پیدا کرد اما به شیوه خود. کارو یک انسان دلشکسته بود که حرف‌هایش را با زبان خودش با خدایش زد. اشعارش عالی است.

  2. ماه‌منیر:

    کتاب خوبی بود
    سپاس از شما

  3. جاوید:

    فقط خدا

  4. محمدرضا:

    سلام و وقت بخیر خدمت دست اندرکاران این سایت خوب من کل این کتاب رو خوندم و واقعا اینکه بعضی ها می‌گویند که خواندن این کتاب باعث گمراه شدن میشه که این واقعا به فکر خراب شما بستگی داره

  5. علی نوری:

    سلام ببخشید ولی واقیعت اینه که کارو میگه چیزی که دیدیم یا میبینیم ولاغیر

  6. ستایش:

    کاملترین نسخه‌ای بود که از کتاب کفرنامه کارو دانلود کردم.
    مرسی کافه کتاب

  7. مجید:

    شاید نظر دیگران این نباشه. گمراه شدن یا نشدن دست خود شما و عقل و منطق شماست.

  8. شاه مسعود:

    من دوست دارم تا از کتابها بهتر این کانال برخوردار شوم

  9. حسن:

    عالى بود

  10. سعید:

    بسیار‌ زیبا و پر از حقایق جالب

  11. مهدی:

    درود. کتاب خوبی بود.

  12. فرهاد:

    در طول زندگی خود، انسانهای زیادی دیده ام که خداناباور بودند و با وجود تفاوتهای ظاهری، همگی در یک زمینه شباهت داشتند : زندگی مشقت بار و بسیار تلخی را تجربه کرده بودند. انکار وجود خدا توسط آنان، مانند هتاکی فرزندان خشمگین به پدر و مادر خود است که از آنان طلبکار ، شاکی و متوقع هستند. مدتی در انکار و غضب به سر میبرند و در نهایت دیر یا زود به آغوش پدرو مادر خود باز میگردند. بعضی خوش اقبال هستند و در زمان مناسب این کار را انجام میدهند و صد البته که پدرومادر نیز آنان را میبخشند چرا که بسیار دوستشان دارند. بعضی دیگر زمانی به اشتباه خود پی میبرند که دیگر دیر شده است و در حال جان دادن هستند…

  13. TORNADO 5:

    قطعه ی جالبی بود

  14. زهرا:

    این کتاب حقیقتیه که خیلیا بهش دست پیدا نکردن الان نه ولی در اینده خیلیا اینو می‌فهمن!

  15. علی ایزانلو:

    مزخرف و سراسر کفر و گمراه کننده بود . دوستان اصلا توصیه نمیشه لطفا حتی فکر خوندنشو به مخیله تون راه ندید . بسیار بسیار گمراه کننده است.

  16. وحید:

    کتاب خوبیه

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان