دانلود کتاب “سینوهه، پزشک مخصوص فرعون”

کتاب “سینوهه، پزشک مخصوص فرعون” اثر مشهور میکا والتاری است که تا کنون به زبان‌های زنده بسیاری نترجمه و در ایران نیز اثری مشهور و معروف می‌باشد. این کتاب نایاب و نفیس توسط ذبیح‌الله منصوری و دکتر احمد بهپور به فارسی ترجمه شده ‌است. کتاب حاضر نسخه‌ای تایپ‌شده و باکیفیت در سه جلد است که توسط کاربران تهیه و ارسال شده است.

معرفی کتاب سینوهه

سینوهه نام پزشکی بزرگ در زمان فرعون آخناتون، یکی از فراعنه بزرگ مصر است. این داستان را میکا والتاری نویسنده فقید فنلاندی، بر اساس وقایع دوران فرعون آخناتون نوشته شده‌است. در مورد این که سینوهه، پزشک مخصوص فرعون شخصیتی است تاریخی-واقعی یا شخصیتی افسانه‌ای و ساخته‌ی ذهن نویسنده، چیزی دانسته نشد، شاید او نیز همانند رستم، یل سیستان باشد که وجود تاریخی داشته و فردوسی بزرگ از او «رستم داستانی» را ساخته است.

کتاب سینوهه در بر دارنده مطالب بسیار بکر و مهمی از فرهنگ و آداب و رسوم مصریان باستان است. این کتاب به صورت کامل و دقیق به بررسی شیوه زندگی مصریان باستان، عقاید آن‌ها، نوع نگرش‌شان به زندگی و مرگ و مطالبی از این دست پرداخته است.

این نسخه از کتاب سینوهه با بالاترین کیفیت ممکن تایپ و ارسال شده است. مشخص نیست تایپ‌کننده کتاب کیست و در فایل PDF آن نام فرد تایپیست درج نشده است. اما در مورد کیفیت کتاب، باید گفت که کتاب در بهترین کیفیت ممکن قرار دارد و هر سه جلد این اثر از فونتی روان و چشم‌نواز بهره برده‌اند.

نقد اصالت کتاب

مولف ادعا کرده است که این کتاب را بر اساس پاپیروس‌های نوشته شده با خط هیروگلیف که توسط شخص سینوهه نوشته شده بود، تحریر کرده است.

پاپیروس‌های منسوب به سینوهه بسیار اندک و ناچیز هستند. بنابراین نگارش کتابی با این حجم از روی آن پاپیروس‌ها تقریبا غیرممکن است. این مسئله باعث شده است تا بدانیم که کتاب فوق، یک کتاب مستند تاریخی نیست. بلکه در بهترین حالت یک رمان تاریخی است.

میکا والتاری بر مبنای یادداشت‌ّای کوتاه سینوهه و سپس با کمک قوه تخیل و ذهن خویش، یک رمان تاریخی در باب سینوهه و مصر باستان نوشته است که حاصل آن همین کتابی است که هم‌اکنون آماده دانلود شماست.

بنابراین کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون، نه یک اثر تاریخی و مستند، که یک رمان تاریخی بر مبنای اسناد تاریخی است و اگر به عنوان یک سند تاریخی قرار است از آن استفاده شود باید بسیار موشکافانه و دقیق بود.

میکا والتاری کیست؟

میکا والتاری یکی از مشهورترین نویسنده‌های اروپایی و زاده کشور فنلاند است. تاریخ ولادت وی در سال ۱۹۰۸ میلادی است و زادگاه او شهر هلیسنکی می‌باشد.

میکا والتاری دانش‌آموخته رشته فلسفه بود. وی پس از فراغت از تحصیل به فرانسه کوچ کرد و به عنوان یک روزنامه‌نگار مشغول به کار شد. اما کم کم به داستان‌نویسی روی آورد.

این نویسنده فنلاندی به نگارش رمان‌های تاریخی علاقه ویژه‌ای داشت و در نگارش اثارش می‌کوشید تا از تاریخ و فلسفه و اسطوره‌شناسی بهره ببرد. او داستان‌های زیادی به این سبک نوشت که مهم‌ترین آن‌ها همین کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون می‌باشد.

این نویسنده بزرگ در سال ۱۹۷۹ میلادی زندگی را در سن هفتاد سالگی بدرود گفت.

دانلود کتاب سینوهه (نسخه کامل PDF)

دانلود کتاب سینوهه، پزشک مخصوص فرعون را به علاقمندان و پژوهشگران تاریخ جهان و تاریخ مصر و رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب نسخه‌ای کامل و بدون حذفیات است.

سینوهه، پزشک مخصوص فرعون

این کتاب همچون تمام کتاب‌های موجود در سایت کافه کتاب، توسط کاربران عزیز بارگزاری شده است. آن‌گونه که در متن آمده است، این کتاب توسط «خدمات مجازی آشیان» تایپ و PDF شده است. کتاب دارای فونتی خوانا و کیفیتی مطلوب است. کتاب در سه جلد و هر سه جلد در قالب یک فایل فشرده آماده دانلود و استفاده شما خوبان می‌باشد.


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. افشین:

    عالی

  2. Sonita:

    از سایت شما راضی ام

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان