دانلود کتاب “تاریخ معاصر ایران” | سعید نفیسی

کتاب نایاب تاریخ معاصر ایران” تالیف استاد سعید نفیسی می‌باشد.

کتاب تاریخ معاصر ایران به شرح تاریخ ایران از کودتای اسفند ۱۲۹۹ خورشیدی (کودتای رضاخان و سیدضیاءالدین طباطبایی) تا سال ۱۳۲۰ خورشیدی و پایان حکومت رضاشاه پهلوی با خلع او توسط دول متفق در جریان جنگ جهانی دوم، می‌باشد.

معرفی کتاب تاریخ معاصر ایران

تاریخ ایران یکی از جذاب‌ترین تواریخ در میان همه ملل است. در این میان تاریخ معاصر، به دلیل نزدیک بودن به زمانه حاضر و داشتن نقش مستقیم در زندگانی مردمان، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مطالعه تاریخ معاصر به دلیل طول و دراز بودن به لحاظ زمانی و همچنین وسیع بودن به لحاظ کثرت وقایع، امری به شدت دشوار است. از همین روی پژوهشگران بزرگ اغلب می‌کوشند تا تاریخ معاصر را به چند بخش تقسیم کرده و به صورت اختصاصی روی هر بخش کار کنند.

کتاب حاضر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب شرح تاریخ ایران فقط در دوران رضاشاه است. در واقع بازه زمانی این کتاب، با پیدایی رضاخان در سپهر سیاسی تاریخ ایران در ۳ اسفندماه سال ۱۲۹۹ خورشیدی آغاز شده و با تبعید وی از ایران در ۲۴ شهریورماه سال ۱۳۲۰ خورشیدی، به پایان رسیده است.

دکتر سعید نفیسی کیست؟

سعید نفیسی زبانشناس، پژوهشگر ادبیات فارسی، تاریخ‌نگار، نویسنده، مترجم و شاعر ایرانی بود. وی در شمار نسل اول استادان دانشکده حقوق و دانشکده ادبیات دانشگاه تهران قرار داشت و خدماتی به شدت ارزنده به فرهنگ ایرانی ارزانی نمود.

سعید نفیسی، در ۱۸ خرداد ۱۲۷۴ خورشیدی در تهران زاده شد. تحصیلات سه سالهٔ ابتدایی را در مدرسهٔ شرف، یکی از نخستین مدارس جدید که پدرش تأسیس کرده بود، گذراند و تحصیلات متوسطه را در مدرسهٔ علمیه، تنها مدرسه‌ای که دورهٔ متوسطه داشت، در بهار ۱۲۸۸ خورشیدی در تهران به پایان رساند. وی سپس در ۱۵ سالگی با همت برادر بزرگ‌ترش، برای تکمیل تحصیلات به اروپا رفت.

نفیسی تحصیلات خود را در شهر نوشاتل سوئیس و دانشگاه پاریس انجام داد و چند سال بعد در سال ۱۲۹۷ خورشیدی با فارغ التحصیلی از دانشگاه، به ایران بازگشت.

وی ابتدا در دبیرستان‌های تهران به تدریس زبان فرانسه پرداخت و بعد در وزارت فواید عامه ایران مشغول کار شد. در سال ۱۲۹۷ به گروه نویسندگان مجله دانشکده پیوست و در یک سال فعالیت این مجله با محمدتقی بهار همکاری داشت. از این زمان به بعد پژوهش‌های تاریخی و ادبی خود را به صورت جدی آغاز کرد. ثمره عمر پربرکت وی، صدها کتا و مقاله و پژوهش و کنفرانس در زمینه ایران‌شناسی بود.

دکتر سعید نفیسی بی‌گمان یکی از بزرگ‌ترین ستارگان درخشان دانش و فرهنگ در اسمان ایران‌زمین است. نام و یادش جاودان باد.

دانلود کتاب تاریخ معاصر

دانلود کتاب تاریخ معاصر ایران را به دانشجویان،‌ پژوهشگران و علاقمندان به تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب اسکن شده از روی یک نسخه نفیس و نایاب می‌باشد.

این کتاب نسخه‌ای نایاب، چاپ سال ۱۳۴۵ خورشیدی می‌باشد که توسط کاربران فرهیخته کافه کتاب برای استفاده علاقمندان به تاریخ در این پایگاه فرهنگی بارگزای شده است.

دانلود کتاب ” تاریخ معاصر ایران ” | سعید نفیسی

The history of Iran is one of the most interesting histories among all nations. In the meantime, contemporary history is given more attention due to its closeness to the present time and its direct role in people’s lives. Studying contemporary history is extremely difficult due to its length and breadth in terms of time, as well as its vastness in terms of the number of events. Therefore, great researchers often try to divide contemporary history into several parts and work on each part separately.

The book describes the history of Iran during the reign of Reza Shah Pahlavi. This book deals with the entire reign of Reza Shah Pahlavi in Iran. We recommend reading this book to those interested in contemporary history.


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. ابوالفضل قیامی:

    علاقمند به مطالعه کتب تاریخی، به ویژه تاریخ معاصر ایران هستم. سپاس از شما.

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان