دانلود کتاب “تاریخ فلسفه غرب” | برتراند راسل

کتاب نایاب تاریخ فلسفه غرب” یک شاهکار پژوهشی از فیلسوف بزرگ معاصر، برتراند راسل می‌باشد. این کتاب یکی از بهترین منابع پژوهشی پیرامون تحقیق در تاریخ فلسفه غرب از دوران باستان تا عصر حاضر می‌باشد.

کتاب تاریخ فلسفه غرب درباره چیست؟

کتاب تاریخ فلسفه غرب (با نام کامل: تاریخ فلسفه غرب و روابط آن با اوضاع سیاسی و اجتماعی از قدیم تا امروز)، از مهمترین آثار راسل می‌باشد. کتاب از سه فصل تشکیل شده است:

  • فلسفه قدیم،
  • فلسفه قرون وسطی، 
  • فلسفه عصر جدید.

نویسنده کوشیده است تا در هر فصل به اوضاع فکری فلاسفه و پیشرفت علم فلسفه در میان جوامع و تکامل آن، پرداخته و تاریخ فلسفه را با روشی نقادانه، مورد تحلیل و نقد قرار دهد.

فلسفه قدیم

فصل اول این کتاب با نام فلسفه قدیم، از سه زیرفصل تشکیل شده است. مولف ابتدا کوشیده است تا به تشریح و توضیح فلسفه و تاریخ آن در دوران پیشاسقراطی بپردازد. 

سپس فلسفه سه فیلسوف بزرگ یونانی که به نوعی پدران فلسفه می‌باشند، مورد پژوهش قرار گرفته است. این سه تن سقراط، افلاطون و ارسطو هستند.

نهایتا سومین بخش از این فصل در ارتباط با فلسفه باستانی در ادوار پس از ارسطو است. این بخش از تاریخ فلشفه به دوران پساارسطویی مشهور است.

فلسفه قرون وسطی

فصل دوم از این کتاب سترگ، دربردارنده تاریخ فلسفه در قرون وسطی است. این فصل از دو بخش تشکیل شده است:

  • بخش اول در ارتباط با پدران و آباء کلیسا است. با توجه به این که دوران قرون وسطی دوران سلطه کلیسا بر تمام اموز زندگی اروپاییان است، این بخش از کتاب نیز در گیر با مباحث مربوط به یهودیت و مسیحیت است.
  • بخش دوم این فصل اما منحصر به مدرسیان است. مباحث این بخش در ارتباط با تشریح تاریخ فلسفه غرب در سه قرن یازده و دوازده و سیزده میلادی است. عصری که کم کم به سوی رنسانس حرکت می‌کرد. 

فلسفه جدید

این فصل از کتاب تاریخ فلسفه غرب بسیار مهم و با اهمیت است. فصل حاضر از دو بخش تشکیل شده است. در بخش نخست مولف کوشیده است تا ابتدا با شروع دوره رنسانس، به بحث و توضیح درمورد نقش فلسفه در این عصر بپردازد.

در بخش دوم، مولف به تشریح و توضیح تاریخ فلسفه در سه قرن منتهی به امروز پرداخته است. این بخش به دلیل آن که درگیر با دنیای امروز ماست، بسیار حائز اهمیت است. 

واکاوی فصول کتاب

در بخش نخست این کتاب، تاریخ پیدایش فلسفه از دوران پیش از سقراط و پیش از رشد وهمه‌گیری فلسفه در یونان آغاز شده، تا سقراط، افلاطون و ارسطو ادامه می‌یابد (که مهم‌ترین بخش این کتاب در فصل نخست نیز همین مبحث است) و سرانجام بحث با فلاسفه پس از ارسطو به پایان می‌رسد.

بخش دوم کتاب به فلسفه در دوران سطره کلیسا پرداخته است. دوران کلیسا و عصر گسترش مسیحیت در اروپا، همان دورانی است که ما به لحاظ تاریخی به عنوان قرون وسطی می‌شناسیم. در این دوران با وجود خفقان سیاسی و مذهبی در غرب، اما معدود فیلسوفانی پای به عرصه گیتی نهادند. اما نکته جالب توجه در مورد قرون وسطی آن است که در این دوران هرچقدر که غرب در انحطاط فکری قرار داشت، شرق در اوج بود. دانشمندان ایرانی و اسلامی و فلاسفه بزرگ ایرانی نظیر سهروردی و ابن‌سینا در این زمان در مشرق‌زمین حاضر بودند. درواقع اگر ایران‌ و جهان مشرق در این دوران به پیشرفت ادامه نمی‌داد، تمام دستاوردهای علمی و فلسفی دنیای قدیم از بین می‌رفت. شرق در این دوران پلی برای انتقال فلسفه یونان باستان به دنیای جدید قلمداد می‌شود.

نهایتا بخش آخر کتاب به بررسی فیلسوفان جدید در دوران پس از رنسانس در غرب پرداخته شده است. در این بخش فلاسفه بزرگ، از اسپینوزا تا دکارت و از روسو و هگل تا شوپنهاور و نیچه و… مورد نقد قرار گرفته و نظریات تمام این بزرگان مورد گزارش قرار داده شده‌اند.

دانلود کتاب تاریخ فلسفه غرب

این کتاب یکی از کامل‌ترین کتب در زمینه فلسفه تاریخ است. کتاب تاریخ فلسفه غرب توسط کاربران کافه‌کتاب بارگزاری شده. این کتاب که توسط کاربران ارسال شده است، نسخه‌ای قدیمی، چاپ سال ۱۳۴۰ خورشیدی است.

دانلود کتاب نایاب و بسیار جذاب تاریخ فلسفه غرب شاهکار برتراند راسل را به دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های فلسفه و فلسفه غرب، پیشنهاد می‌کنیم.

تاریخ فلسفه غرب


کافه کتاب دچار مشکلات مالی شده است.
با اهدای مبلغی معادل خرید
یک فنجان قهوه یا بیشتر، از کافه‌کتاب حمایت کنید:

  1. حسین:

    کتابی که برا دانلود گذاشتید، کلا چند صفحه است؟

  2. سمیرا:

    این کتاب عالیه

  3. مسلم:

    این کتاب بینظیره

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان