دانلود کتاب “شازده کوچولو” | اگزوپری (ترجمه شاملو)

کتاب نایاب شازده کوچولو” شاهکار بی‌نظیر “آنتوان دوسنت اگزوپری” می‌باشد. این نسخه از کتاب شازده کوچولو، ترجمه احمد شاملو می‌باشد.

در پیرامون کتاب شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده سرشناس فرانسوی در سال ۱۹۴۳ یعنی یک سال قبل از مرگش کتابی را نوشت که شاید خود او هم باور نمی‌کرد که روزی این کتاب کوچک پس از انجیل، به عنوان پرخواننده ترین کتاب جهان شناخته شود. شازده کوچولو پرفروش‌ترین کتاب تک مجلد جهان در تمام طول تاریخ می‌باشد.

کتاب شازده کوچولو داستان یک کودکی است که از سیاره خود به زمین آمده و در حین گفتگوی خود با یک خلبان و بازگویی شرح سفر، در قالب ادبیاتی کودکانه پندهای بزرگ انسانی می‌دهد.  این کتاب البته فقط یک داستان کودک نیست بلکه در دل آن مفاهیم عمیق انسانی و فلسفه خاص نویسنده آن نهفته است.

در این داستان شازده کوچولو از سیارکی به نام ب۶۱۲ می‌آید. سیارکی با این نام در فهرست سیارک‌های کشف شده نیست. اما در سال ۱۹۹۳ سیارک ۴۶۶۱۰ را به افتخار کتاب مشهور شازده کوچولو ،B612 نام نهادند.

این کتاب نایاب از حادثه‌ای واقعی مایه گرفته که در دل شن‌های صحرای موریتانی برای آنتوان دوسنت اگزوپری روی داده است. خرابی دستگاه هواپیما خلبان را به فرود اجباری در دل آفریقا وامی‌دارد و از میان هزاران ساکن منطقه؛ پسربچه‌ای با رفتار عجیب و غیرعادی خود جلب توجه می‌کند. پسربچه‌ای که اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که خود موضوع داستان قرار می‌گیرد. شازده کوچولو از کتابهای کم‌نظیر برای کودکان و شاهکاری جاویدان است که در آن تصویرهای ذهنی با عمق فلسفی آمیخته است.

بی‌گمان این اثر یکی از پرطرفدارترین کتاب‌هایی است که تا به امروز توسط یک انسان نوشته شده است! اثری درخور احترام که مخاطب را در خود غرق کرده و ساعت‌ها به فکر فرومی‌برد.

The Little Prince

The Little Prince is a very valuable novel written by the French author Antoine de Saint-Exupéry. The novel was first published in English and French in April 1943 in the United States.

This is the story of a young princess who visits various planets in space, including the earth and deals with the themes of loneliness, friendship, love and purity. Despite its style as a children’s book, it is essentially an adult book. The Little Prince was the most successful Antoine de Saint-Exupéry book and sold about 140 million copies worldwide.

To date, this book has been translated into more than 505 different languages ​​and dialects around the world. Hundreds of films, animations, plays, theater, etc. have been made from this book to the present day.

نقد و بررسی

اگر شما شازده‌کوچولو را تا امروز نخوانده‌اید، باید بگوییم که خسارت بزرگی به خودتان زده‌اید! شاید آنتوان دو سنت اگزوپری خودش هم متوجه نبود که در حال خلق چه شاهکار عظیمی است! امکان ندارد که شما این کتاب را بخوانید و زندگی‌تان و نوع نگرش و دیدگاه‌تان به جهان هستی دگرگون نگردد.

کتاب فوق ترکیبی شگفت‌انگیز از روحیات و اندیشه‌ها و اخلاقیات انسانی است. به راستی که باید ادعا کرد هر انسانی که این کتاب را مطالعه کند، نوع نگاهش به زندگی از بیخ و بن تغییر کرده و دچار دگرگونی خواهد شد.

شاید کتاب شازده‌کوچولو را از معدود آثاری بتوان قلمداد کرد که هیچ نقد منفی و غیرمثبتی بدان وارد نیست. این اثر ارزشمند و سترگ همه آن‌چه که یک کتاب خوب باید داشته باشد را یکجا دارد: آموزنده است، خوش‌قلم است، داستان شیوایی دارد، مخاطب را وادار به تفکر می‌کند.

دانلود کتاب شازده کوچولو

این نسخه از کتاب شازده کوچولو با ترجمه روان و بسیار شاعرانه احمد شاملو برای شما طبع گشته است. دانلود کتاب شازده کوچولو را به علاقمندان و دوست‌داران ادبیات و رمان پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب نسخه‌ای باکیفیت و خوانا می‌باشد که توسط «پایگاه زون» تایپ و PDF شده است. کتاب حاضر که توسط کاربران ارسال دشه است، اثری فاقد حق‌نشر و دانلود آن برای عموم آزاد است.

دانلود کتاب ” شازده کوچولو ” | اگزوپری (ترجمه شاملو)

بخوانید: نقد و معرفی کتاب شازده کوچولو


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. مهندس فایز:

    سلام و احترام از اعماق قلبم برای شما که برای فرونشاندن آتش عشاق کتاب و کتاب خوانی و باز نمودن افکار سالم در فکر و اندیشه انسانهای دهکده خاکی برای همزیستی و باهمی بودن درد های فراوان تقدیم قدوم مبارک شما میگم قوت و نصرت برای تک تک تان آرزو دارم
    والسلام

  2. ادیبه سلطانی:

    دوستیش دارم و تشکر از وبسایت خوبی که دارین خیلی یک کار مفید است

  3. احمدشاه آزاد:

    یک کتاب خوب و عالی است

  4. طراحی پاستل:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان