دانلود کتاب “تئاتر فلسفه” | فوکو

کتاب نایاب تئاتر فلسفه” اثر ارزشمند و بسیار مشهور میشل فوکو می‌باشد. این کتاب بعد از کتاب تاریخ جنون، دومین اثر جهانی فوکو می‌باشد که باعث شهرت وی در عرصه بین‌الملل گردید.

تئاتر فلسفه درباره چیست؟

کتاب تئاتر فلسفه گزیده‌ای از درس‌گفتارها، کوتاه‌نوشته‌ها و گفتگوهای میشل فوکو می‌باشد. این کتاب در شمار مهمترین منابع برای شناخت آرا و عقاید فلسفی میشل فوکو قرار دارد.

بهتر است برای آشنایی بیشت با این اثر، بخشی از خود کتاب را مرور کنیم:

تفکر و اندیشه که دورترین روشنفکران دنیای قدیم نویدش را داده‌اند، قرار نیست بیاید. چرا؟ چون اندیشه همین‌جاست. دقیقا همین‌جا! در متن‌های دلوز، جهنده و رقصان در برابر ما، در میان ما؛ اندیشه‌ی تناسلی، اندیشه‌ی اشتدادی، اندیشه‌ی پذیرفتنی‌ها… تمام تصاویر و صورتک‌هایی که ما نمی‌شناسیم، نقاب‌هایی که هرگز ندیده ‌بودیم؛ تفاوت که هیچ‌چیز امکان پیش‌بینی‌کردن‌اش را نمی‌دهد و بااین‌حال موجب می‌شود افلاطون، دانز اسکوتس، اسپینوزا، لایبنیتس، کانت و همه‌ی فیلسوفان همچون نقاب‌های‌نقاب‌هایش بازآیند!

فلسفه از نظر من یک اندیشه نیست بلکه یک تئاتر است. تئاتری شگفت‌انگیز که کاراکترهای آن بی‌آن‌که حرکات‌شان دیده شوند، دیگران را تحت‌تاثیر اندیشه‌های خود قرار می‌دهند. تئاتری که در آن در زیر نقابِ سقراط، به‌ناگاه سوفیست قهقه می‌زند؛ تئاتری که در آن وجه‌های اسپینوزا دایره‌ای مرکززدوده را رسم می‌کنند، درحالی‌که جوهر همچون سیاره‌ای دیوانه بر گرد آن‌ها می‌چرخد… آری فلسفه و تاریخ فلسفه چیزی نیست جز یک تئاتر بزرگ، مملو از اندیشه‌های نقادانه که با بازی‌شان ما را روشن می‌کنند…

در تاریخ فلسفه ما با نوعی اختگی فلسفی طرف هستیم. در این کتاب نیچه، مارکس و حتی خود فوکو با دیدگاهی بُرّنده مورد نقد قرار می‌گیرند. فوکو در سنت‌ها و قالب‌های فکری و فلسفی که نحله‌هایی گوناگون، متفاوت و متضاد دارد، مجموعه‌ای را می‌سازد که نه بالای آن مشخص است، نه مرکز آن و نه حتی پایین آن! این یک شلختگی نیست بلکه یک دیدگاه منحصربه‌فرد و خاص است.

فوکو در این کتاب کوشیده است تا اندیشه‌های دیگر فلاسفه را گرد آورده، منظم کند و با یک شعله ملایم نقادانه، به آرامی آن‌ها را پخته و سپس به مغز مخاطب تعارف نماید. این روشی منحصربه فوکو است.

تئاتر فلسفه، فقط فلسفه نیست. یک فرهنگ است. یک تاریخ است. حتی نوع نگارش و نشاندن انتزاعی فلاسفه در یک مجمع خیالی و بسط و تحلیل افکارشان نیز چالب است. همه‌چیز خیالی است اما در عین حال واقعی است. دیدگاه‌های فلاسفه واقعی است. پاسخ‌های فوکو واقعی است. اما گردهم‌آیی فلاسفه تخیلی است! واقعیت در لای تخیل! این هنر فوکو است.

راه‌های دریافت کتاب تئاتر فلسفه

کتاب تاریخ فلسفه بارها توسط ناشرهای گوناگون تجدید چاپ شده است. امکان ندارد که شما امروز به یک کتاب‌فروشی در هر گوشه از ایران مراجعه کنید و درخواست کتاب تئاتر فلسفه را داشته باشید و دست خالی برگردید!

از آن‌جایی که رسالت پایگاه مجازی کافه‌کتاب، کمک به گسترش فرهنگ در ایران عزیز است، امکان دانلود این کتاب وجود ندارد. چرا که با این کار، ناشرینی که با هزینه‌های گزاف کتاب تئاتر فلسفه را ترجمه و منتشر کرده‌اند، مورد خسران قرار می‌گیرند. پس پیشنهاد می‌شود یا نسخه چاپی کتاب را از کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور خریداری کنید و یا از کتاب‌های جایگزین که در انتهای همین پست معرفی شده‌اند استفاده کنید. 

مطالعه کتاب تئاتر فلسفه را به دانشجویان و پژوهشگران فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

تئاتر فلسفه

کتاب‌های جایگزین:
دانلود کتاب تاریخ فلسفه (ویل دورانت)
تاریخ فلسفه غرب (برتراند راسل)


Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان